21 september 2007

Dagens reflektioner

Glädjande
- den trevliga och snabba expediten i kassan på H&M i Brunogallerian.
- den vänlige mannen i kiosken på Ringvägen som önskade mig en trevlig dag när jag gick därifrån.

Ledsamt
- att jag inte verkar få det roliga jobbet jag var på intervju för häromdagen.

Ungdomligt
- killen i kassan på ICA Hornsgatan som tilltalade alla som kom fram till kassan med "tja", inklusive den cirka 80-årige mannen framför mig, och som sedan sade "det blir 63 spänn tillbaka".

Förvånande
- att ett av kaféerna i Söders nya stolthet, gallerian "Skrapan", förutom småbord har ett stort långbord där ensamfikande sitter tillsammans och där man för att förströ sig kan läsa litteratur av typen coffee table books om man inte vill prata med sin bordsgranne. Och fikastunden blir ännu trevligare då man får avnjuta den i Wegners "Wishbone Chair".

Inte förvånande
- att det trådlösa nätverket inte fungerar.

Inga kommentarer: