01 augusti 2007

Konstiga saker i Sverige

I alla fall en jättekonstig sak var när jag skulle prova skor och bad om en provstrumpa. Då letade skoförsäljaren upp en gammal välanvänd strumpa ur en papperskorg. Jag skulle alltså dra på mig en strumpa som andra människor med typ fotsvamp och vårtor tidigare har haft på sig.

Så funkar det och det vet jag om jag drar mig till minnes. Problemet är att man lätt kommer ihåg det som är mysigt, men gärna förtränger det som inte är bra. I USA skulle ingen människa drömma om att dra på sig en socka som andra människor redan använt. Man får alltså alltid en ny och oprovad provstrumpa.

Det är bra. Jag måste tipsa Sveriges skobutiker. Det är så enkelt.

1 kommentar:

JaCal sa...

Hm... Note to self... ta med provstrumpor nästa gång det ska köpas skor i Sverige...