24 juli 2007

Jomen hej igen

Så har vi nu varit i Sverige i en och en halv vecka. Min plan att sluta skriva på denna bloggen kanske jag inte realiserar riktigt än. Dock har tiden framför min laptop varit minimal de senaste veckorna vilket inte alls har varit särskilt tokigt.

Vi fick bara ett dygn i Stockholm innan vi skulle vidare, men det var också ett helt perfekt dygn - häng med goda vänner, husmanskost på Pelikan, vin på Medis och kompissnack. Dagen efter satte vi oss på bussen upp till Bollnäs och släktbröllop. Jonas sov medan jag fick en radikal återupplevelse av Sverige när det är som allra bäst. Vi susade genom soligt landskap, husen var röda med vita knutar och kossor betade i hagarna. Idyll, idyll, idyll.

Jonas kusin Lina och hennes Jon blev lyckligt gifta, vi åt grillat och festade hela natten. Någon dag senare vidare upp till Umeå, till halvdåligt väder men till nära och kära. Grannsämja, barnbus, 40-årskalas, sena nätter och kompisträffar.

Nu åter i Stockholm sedan i går kväll, hem till Tony och Jenny som lagat gomiddag. När jag orkar ska jag skriva om våra aha-upplevelser sen vi kom hem (av någon anledning känns det som om vi har varit borta i kanske fem år i stället för knappt två). Hej så länge.

Inga kommentarer: