03 april 2007

Splittrad

Ibland tror jag att jag har ADHD eller DAMP eller vad det nu heter för vuxna. Jag har mycket svårt att fokusera på en sak. Jag måste alltid göra flera saker på en gång. Jag börjar på något, och sen på något annat, och sen på en tredje sak. Det är roligt att påbörja men oj så tråkigt att avsluta. Nu sitter jag och skriver på en artikel som ska till SWEA Internationals tidning och den är rätt trivsam att skriva men jag kan inte låta bli att göra annat under tiden. Egentligen vill jag bara bli klar så att jag kan bocka av på att göra-listan.

En till liten sak - nu tänkte jag att ni också ska få kunna skriva kommentarer direkt under varje blogginlägg. Så kommer vi säkert att få många fler kommentarer...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tina,

Känner igen det där med att det alltid är roligare att påbörja något än att slutföra det.
Det händer mig ofta.

Håller ju på en hel del med Photoshop, och där är det lätt att skena iväg med alla nya idéer istället för att slutföra det jag börjat med.

Gör du några framsteg efter Photoshopkursen? Det har ju kommit ut en BETA-version av CS3, som innehåller mycket nya finesser, bl a möjligheten att göra bättre panoramabilder, som inte bara fogar ihop bilderna, utan även tar bort det mesta av de synliga skarvarna pga skiftande ljusförhållanden mellan delbilderna.

/Hasse K

Anonym sa...

Det är ju det jag alltid har sagt, att du har någon sån där bokstavssjukdom...

Kram sis

Johanna Rudehall sa...

Hej!
Kommentarer under varje inlägg, jag är positiv! Det är så roligt att följa era förehavanden i SF. Till hösten ska Niklas, Carla och jag komma över till Kalifornien. Mestadelen av de tre månaderna tänkte vi spendera i LA, men vi vill gärna gärna gärna hälsa på er igen.

Kramar från Graven

Anonym sa...

Du kanske bara ska en sak i taget på din att göra lista! Sedan kan du ju också ha en lista med bubblare, alltså sådana som ska få komma in på listan när den är tom.

Tina sa...

Hasse - jag är rätt sugen på CS3 och man får finfin rabatt om man är student här och köper hela Adobe Creative Suite. Jag har definitivt blivit bättre efter kursen men det handlar ju förstås om att fortsätta jobba mer avancerat i PS för att upprätthålla kunskaperna.

Ullis - jaa, du hade rätt...
undrans om jag måste börja med amfetamin nu eller är det bara för barn??

Johanna - bra jobbat att få Niklas med dig efter den förra turen... You go girl! Och ni är självklart alltid, alltid, alltid välkomna!!

Anonym - ínte så dum idé. Inte så dum.