01 april 2007

Pricktest, ja tack

Jag gick till en dermatolog, doktor Epstein, för att kolla upp en konstig leverfläck som växer på min mage. In stapplar en 80-årig gubbe som klappar mig på huvudet och kallar mig för lilla vännen. Han tar en hastig titt på min mage och lämnar sedan rummet. Kommer efter en stund tillbaka med en ung tjej. Hon tittar på magen och de säger gemensamt att "it looks xkjmsxxls". Ursäkta, vad betyder det? Oh, it looks harmless, säger de. Och sen var jag färdig.

Jag har aldrig gått till doktorn med en leverfläck tidigare men jag har för mig att man i Sverige kan gå någonstans och de kollar alla prickar på hela kroppen. Kanske har jag fel. Men det skulle kännas tryggt om doktor Epstein tog bort leverfläcken och skickade den på prov någonstans. Men vad vet jag om hur sådana här saker går till.