10 oktober 2008

Ska jag aldrig mer underskatta: tantaffärer

Jag var akut tvungen att hitta ett par svarta snyggbyxor. Snyggbyxor business, inte snyggbyxor party. Gick runt på Fältan vid Karlaplan och letade mig desperat igenom butik efter butik. Till slut kapitulerade jag och gick in i tantaffären.

Omedelbums fick jag hjälp av ett uppmärksamt butiksbiträde som guidade mig igenom snyggbyxdjungeln, visade mig hela deras urval och slutligen hängde in dubbla storlekar av alla modeller i provhytten. Och den underbara provhytten påkallade vaga minnesbilder av en gammaldags damekipering. Utrustad med provskor, skohorn och en pall att lägga saker på, till det en mjuk och trevlig anticellulitbelysning.

Jag provade och provade och provade medan kvinnan tittade till mig då och då. Ett par satt som ett smäck så självklart slog jag till. Gick därifrån med fin påse och ett extremt bra humör.

Inga kommentarer: