24 september 2008

Traderatricks

Jag har upptäckt att Tradera kanske är coolt. Har nu deltagit i min första budgivning. Och det var så konstigt där i slutminuterna. För så fort jag uppdaterade mitt bud fick jag besked om att budet inte var giltigt för att någon hade bjudit över. Det var bara jag och en till men hur kunde den bjuda över mig hela tiden precis just när jag bjöd? Jag förlorade.

Det känns som om det finns hemliga tricks att lära sig på Tradera. Någon som kan ge mig lite tips? Jag vill vinna nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan förmodligen se att den som bjöd över dig hade lagt sitt bud i förväg. Man kan lägga in ett "maxbud" och då höjs ditt bud automatiskt ifall någon bjuder över dig men under ditt maxbud... Hajjaru?

Jag har precis fyndat en underbar och nästan nyskick vinteroverall till Mille för en spottstyvel. Lycka till med nästa bud! Å vad ska ni göra i helgen?? Har hört rykten från Lövstigen...

Tina sa...

Jag tror att jag förstår, men har också hört att du mer eller mindre är Traderaproffs så vi måste ha ett snack innan nästa gång!