27 maj 2008

Nu tänkte jag gnälla en stund

Jag har som mål att inte irritera mig på sådant jag inte kan göra något åt. Det funkar rätt ofta. Inte alltid dock, några saker stör mig till vansinne:

- Favorit i repris: Barnvagnsfolket (oftast morsor). Det är inte okej att gå tre personer i bredd på ett promenadstråk samtidigt som man låtsas att man varken hör eller ser att någon försöker gå förbi. Rinner folkvettet ut tillsammans med ungen?

- En till favorit: att inte använda ATT efter kommer. Jag kommer söka nytt jobb, det kommer bli en fin sommar, han kommer inte att klara det. Varför håller att:et på att försvinna? Jag är MOT den utvecklingen. Det är korkat och låter illa.

- Också nämnt tidigare: att vara kränkt. Lägg ner, för sjutton. Man blir inte kränkt för att någon knuffar till en på tunnelbanan eller av att få underkänt på provet. Ordet har blivit totalt urvattnat och behöver ersättas.

- Ny på listan: Eeh... jag hade nog ingen fler. Så bra. Jag är nog ganska tillfreds ändå.

Inga kommentarer: