29 maj 2008

Jag och mina gröna fingrar





















För några veckor sen fick jag den glimrande idén att plantera kryddväxter i sommar. Och häromdagen åt syrran och jag frukost på den oanvända köksbalkongen och vad står där, jo, ett växthus! I kväll har Jenny och jag har varit i Bromma och köpt plantor. Hon gav mig en snabblektion i hur man planterar och har sig, och vips har vi ett helt växthus fullt med kryddväxter! Basilika, timjan, mynta, curryört, bladpersilja, gräslök och tre olika sorters tomatplantor.

Jag är grym! Det kommer att bli en härlig sommar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin kryddhylla du har skaffat dig!

Anonym sa...

Fantastiskt!! Superproffsigt, du har nu övertagit stafettpinnen som Tant Grön!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Tjusigt växthus, själv har jag bara lyckats plantera 2 små krukor med ärtskidor som sakta växer upp.