04 mars 2008

Snälla, fråga mig först!

Jag trodde nog inte att jag skulle säga det här men jag saknar alla vardagsval man hela tiden har i USA. Pappers- eller plastpåse, vilken sorts dressing, vill du ha den ovanpå eller på sidan, ska du äta här eller ta med dig, vilket sorts bröd vill du ha... och så vidare. I början kändes det stressigt med alla val men sen var det grymt.

I Sverige hinner man inte reagera förrän någon har strött kanel över latten eller pudrat pommes frites-krydda över stripsen. Det gäller att vara mycket precis redan i beställningsskedet och hoppas på en hyfsat alert mottagare - då kan det möjligen gå vägen.

Lunchen i dag bestod av räksallad med Rhode Island-dressing OCH kikärter. Kan inte bli så mycket värre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just så är det, fram för fler valmöjligheter. Det är därför nästan ingen pizza passar min smak. Jag måste alltid ändra lite på dem så de blir godast! Jag får alltid ringa och beställa för mins sambo tycker det är så jobbigt med mina val. Men vill man ha något gott så måste man själv få vara med och välja hur det ska vara...
Kram

Tina sa...

Hihi, Jonas tycker också att jag är råjobbig med tillägg hit och dit. Men eller hur, klart man måste få det som man vill ha!

Kram kram

JaCal sa...

JA! Man måste ju få välja på 6 sorters ost och 5 sorters dressing - annars är det ju ingen sport att gå på restaurang!