12 mars 2008

Nästa gång tänker jag inte väja

Vad är det med barnvagnsfolket? Varför har de inte trafikvett som vanliga människor? Alltid helt inne i sin egen värld (puppan = förälder + bebis), ofta två (eller varför inte tre) i bredd, gärna på cykelbanan där jag kommer farande med blåa blixten. Herregud. Ringklockan går varm. Måste man bli ett introvert jon bara för att man får barn? Jag ska aldrig, aldrig bli sån.

Bra annars att jag har hämtat upp passet i dag, med två hela dagar till godo. Det fick fira julen hos polisen. Och appropå julen så har tåget åkt in i skrubben i dag, tillsammans med Lisa Larsson-figurerna och mjukistomten. Sen var det slut på julpyntet.

1 kommentar:

JaCal sa...

Va? Julen vara ju ända fram till påska och det är ju först nästa vecka. Det är då Californien översvämmas av små påskkärringar som skrämmer vett på alla äggletande amerikaner. Det vet jag alldeles bestämt.