18 januari 2008

Tips från coachen

"Är det inte märkligt att när du har en deadline, ett definitivt slutdatum, när något ska vara klart så är vi kapabla att åstadkomma precis vad som helst, medan de flesta skjuter och skjuter och skjuter allt på framtiden."

Säger framgångscoachen Hans Thörn appropå att fånga dagen. Varje dag. "Tänk på att det är ditt liv, och ingen annans, så det är du som har ansvaret för att förverkliga det, och ingen annan."

Ofta kräks jag lite åt klyschorna och alla käcka utrop. Samtidigt inser jag att det stämmer. Tänk om jag alltid levde som om jag hade en deadline. Eftersom det i princip bara är då jag får något gjort så inte bara skulle jag vara extremt produktiv utan jag skulle verkligen göra allt där där som jag nu planerar att göra "sen". För vem vet hur lång tid man egentligen har på sig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så rätt, ödsla mycket energi på det man gillar och välj bort allt annat!! Vem bryr sig om jag är irriterad på allt och alla? Ingen. Bara jag. Och ingen tackar mig för det? Slöseri med min tid. OOOh yes.

Anonym sa...

Tjena Tina, fokusera på det du vill ha i livet.
Väldigt många människor fokuserar på det de inte vill ha i sina liv och då får allt man inte vill ha all energi.

1. Ta reda på vad du verkligen vill
2. Ta reda på varför du vill ha eller göra det
3. Ta reda på vad du måste göra för att få det och GÖR det sedan.

Enkelt va? ;-)