16 december 2007

Veckobokslut

Så var det slutet på en väldigt trevlig helg. I går släktträff på Skansen - Jonas kusiner plus respektive plus barn - innehållandes julmarknad, kallt kallt kallt för oss som inte klär oss trots rötterna i nordlandet, ett flertal fikan med glögg och lussebullar, älgklämma utomhus, mer glögg, pepparkakor och lotter utan vinst. Vidare hem till oss i finlexusen via köerna på Strandvägen. Mer glögg, sen spagetti och köttfärssås, Ben & Jerry´s samt extremt trevligt umgänge. När gästerna åkt hem tog vi bussen till Danne och Frida för lite TP. Första omgången var jämn innan Danne och Jonas till slut segrade. I andra omgången ledde de stort innan vi till slut smög om och vann. Skön seger.

I kväll har vi träffat vår SF-kompis Shasha. Han är i Sverige för första gången och det var rätt surrealistiskt att träffa någon därifrån här, i vårt ny-gamla sammanhang. Men mycket trevligt. Vi tog drinkar på Gondolen och klassisk svensk husmanskost på Pelikan. Han gillade och jag inser att jag gillar Pelikan så pass mycket att det skulle kunna bli min nya stamkrog (precis som att jag hade en gammal). Hur som helst har jag knappt pratat engelska sedan jag kom hem från SF men jag inser att språkkunskaperna fortfarande sitter kvar. Nice.

Inga kommentarer: