07 oktober 2007

Söndagssnack

Helgen börjar lida mot sitt slut men vad gör väl det när man inte jobbar. De två senaste dagarna har gått i svullandets tecken och igen har jag fått bevis på min enorma svullarkapacitet och min latenta bulimi. Jonas kom som nybliven brat hem från helgens segling med grabbarna. De hade haft en fin tur, sorgligt nog glömde han kameran hemma. Tyvärr verkar han inte sugen att köpa segelbåt. Nu heller.

Själv har jag cyklat. Kanske har jag inte berättat om mina nya, fina cykel. Jag och Frida köpte varsin som vi precis hann kasta in i lastbilen innan flyttgubbarna åkte från Church Street. Min är duvblå metallic, en cruiser med detaljer som exempelvis blommor på handtagen. För mig är den en riktig SF-cykel, jag älskar den och tror att alla vill stjäla den för att den är så snygg. Och den går som ett spjut.

Hur som helst, jag och Danne cyklade till 377, vår allra coolaste kvartersbutik som ägs av min kompis Jessicas kille Jens. Snygga kläder, kul märken. Blev kvar och surrade rätt länge. Sen lunch på Sonjas grek med Frida och hennes kompisar. Vidare in till stan och glutt på klockor i NK ackompanjerade av pratglad försäljare. Sen Cervera där de säljer Steltontermosar för billigt. Tyvärr hade de slut på den röda lackade som jag vill ha.

Nu ska Jonas baka scones till oss. Vad bra det är att ha en som bakar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ocå ha en cykel med blommor på handtagen. Det låter så fint. Jag är avis!!!!
Kraaam Sophia

PS. Kan jag få testa din cykel när jag kommer till Sthlm?

Tina sa...

Det är så fint! Om du bara tar dig hit någon gång ska du få cyklar hur mycket du vill.