05 september 2007

Lycklig lycklig

I två dygn har jag jobbat med ett bildspel till en jubileumsfest - lite oavslutad business från SF. Naturligtvis hade jag kunnat börja lååångt tidigare men allt blir så mycket bättre när jag har panik och när det trasslar ordentligt, typ när Windows Movie Maker hänger sig en gång varannan minut. Och helt plötsligt slog det mig att jag kanske blir tvungen att skicka bildspelet med snigelpost som ska ta sig tvärs över Atlanten och vidare tvärs över USA. I dag kom jag dock på den briljanta idén att ladda upp den till en ftp-server som jag råkar ha tillgång till. Sen lyckades den likaledes briljanta Charlotte ladda ner filen hos sig där borta på västkusten så uppdraget kan numera betraktas som slutfört.

I morse kom flyttgubbarna med våra saker. Jag hade gett mycket för att få vara där och börja packa upp eftersom jag älskar sånt men jag får väl tjå mig tills i morgon då jag har mer tid.

Inga kommentarer: