14 augusti 2007

Identitetslös

Jag tappade ju körkortet någongång någonstans i San Francisco. Trodde hela tiden att det skulle dyka upp i flyttkaoset men nej. Glatt körde jag ändå Cabrion men när vi hade sålt den och istället körde hyrbil - en svart gangsta Dodge Charger - fick jag inte köra eftersom jag inte stod med på försäkringen. Det var surt, helst när vi åkte till LA där det roligaste som finns är att köra bil. Och helst när jag inte fick komma in på barer i samma stad då jag inte hade legitimation. För guds skull - jag är ju ändå 36!

Hur som helst så har jag ändå haft mitt pass. Bara det att i går när jag skulle handla på Mariahallen var plötsligt passet borta också.

Kanske ligger det på en gata i Visby för i min packning är det inte. Och något nytt körkort kan jag inte ansöka om förrän Skatteverket har registrerat min nya folkbokföringsadress.

Den närmaste tiden ska jag se till att hålla mig med mycket cash i plånboken. Och hoppas på bra åldersbedömarpersonal på barer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.

Vill bara saga att det ar jatte kul och intressant att lasa din blogg nu nar du ar tillbaka till Sverige. Det var aven kul att lasa da du var i USA, dar jag ocksa bor.
Men eftersom manga utlandssvenkar ibland funderbar pa om man kanske skulle flytta hem igen...sa forsatt skriv om hur det gar for er.
Hoppas du fatt tillbaka indentiten nu..:) otur.

Anonym sa...

Hej Tina ! Saknar att du inte skriver längre.El. har du bara gjort ett uppehåll?
Hur går det på bostadsfronten ?
Hälsn. " Bricken "