30 juni 2007

Rapport längs vägen

På motel i San Luis Obispo efter några intensiva dagar i SF. I onsdags packade vi halva natten och sen kom flyttgubbarna nästa morgon. Jonas var inspektör som kollade att de tog det de skulle och jag, Danne och Frida gjorde lite annat. Bland annat köpte jag en jättefin cykel som ska bli perfekt att cykla omkring i i Stockholm. Frida köpte också cykel och hann just så pass kasta in den i containern innan flyttgubbarna drog. Städarna städade halvdåligt men tydligen är man mindre noga här. Vi for omkring med många saker i bilen, dumpade en del, åkte och letade någonstans att bo. Jag och Jonas träffade David, John och Jennifer på Medjool, sen en sista middag på Delfina. Det kändes väldigt vemodigt men jag hoppas vi ser dem igen innan vi åker hem.

Nu alltså ute på roadtripp. Men först köpte Danne klocka. Äntligen, tycker jag. En Omega Speedmaster. Han är lycklig nu.

I går körde vi söderut, åt lunch i världens mysigaste Capitola, småstannade lite på andra platser, körde 17 mile scenic drive i Carmel och de fick se Pebble Beach, till slut efter ett antal timmars körning på den oerhört vackra, kurviga och dramatiska Highway One kom vi till SLO. Och nu är det morgon och vi ska dra härifrån. Återkommer när jag kan.

Inga kommentarer: