08 maj 2007

You win some, you loose some

Det kom en check i dag, på 921 dollar. Det verkar vara skatteåterbäringen. Jag tackar John Chiang, California State Controller, för att checken är utskriven till mig också.

Å andra sidan kom det även ett brev från Skatteverket (varför heter det förresten Skatteverket och inte Skattemyndigheten? Gjorde man inte om alla verk till myndigheter för en massa år sen?):

Skatt att betala: 21 368 kr
Förfallodag: 12 mars 2007
OBS! Din skuld överlämnas till kronofogdemyndigheten om du inte betalar i tid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste ditt tidigare inlägg om att du inte fått blankett från Skatteverket. Suck och stön. Samma här... De har tydligen glömt bort oss också. Efter påtryckning lär de nu för x-antal veckor sen skickat ett nytt brev, med båtpost då eller...? Ingen blankett än i alla fall. Heja de på skatteverket!

JaCal sa...

Tror de försökte hotta till sin image genom att döpa om sig från Riksskatteverket till det korta, käcka "Skatteverket" för något år sen.

Mig har de tyvärr aldrig glömt bort... Har dock deklarerat och fixat och donat och tänker nu förtränga hela eländet, käckt namn eller inte, tills nästa år...

(hej hej - har läst er blogg ett tag nu och nu kan man ju kommentera så då gör jag det, håller till en bit bort från er)

Tina sa...

Ja, ibland vet jag inte vad de sysslar med. Jonas har fortfarande inte hört något från dem, trots otaliga mail från hans sida. Min handläggare är i alla fall snabb att svara på mail även om han inte lyckas skicka posten rätt.