24 maj 2007

Skumbag

Plötsligt 12 grader = dimman har dragit in över stan.

Annars sitter jag mest och är upprörd över en person här i svenskkolonin som är riktigt duktig på att uttnyttja folk. Han har en gång i tiden försökt få mig att göra ett jobb för honom. I utbyte skulle han berätta för mig om en viss typ av visum, något jag lätt hade klarat av att hitta information om på egen hand. Tack men nej tack. Nu har jag fått veta att en annan, nyhitkommen tjej jobbar helt gratis för honom.

Det är en sak att jobba för ideella organisationer utan ersättning - det ligger liksom i sakens natur - men att jobba gratis för någon som har ett vinstdrivande företag men som är för sjukt jävla snål är bara för mycket. Att han dessutom är en av de snackigare och sliskare personerna jag har träffat gör inte saken bättre. Idiot.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Åh jag saknar både värmern och dimman i SF på alla sätt och vis, allt har sin charm.

Vet precis vem du syftar på tror jag och det är förjäkligt, kan inte fatta att en person har mage att utnyttja folk på det viset som den här personen gör... man skulle vilja agera på nått sätt.

Stor kram Jessica

Anonym sa...

Kommer ni hem...!? :)

Anonym sa...

Har jag fått fel på synen och/eller hallucinerar, eller har ni ändrat namn/utseende på bloggen från jonas och tina i amerika till jonas och tina på väg hem. Är ni på väg att flytta tillbaka till gamla Svedala?

Tina sa...

Jessica - ja, det är den du tror och jag vet, det är så sjukt, kan du skaffa en voodoodocka och sätta nålar?

Anne - yepp, du är helt frisk, vi ska flytta tillbaka, redan i sommar. Det är med en hel del sorg i hjärtat men Jonas har fått ett jättebra jobb och mina chanser till arbete ökar ju dramatiskt i Sverige...

Anonym sa...

Yes! Är det sant! Åh va kul. Förstår att det är med blandade känslor, fast borta bra men hemma bäst.
Således, vi ses snart :)

Kram Jessica

(Ps. en voodoodocka är inhandlad)

Anonym sa...

Välkomna hem!
Visst kommer ni till Umeå.... haha. I'm my dreams!