25 maj 2007

Hyppo?

Jag tror jag har en släng av pollenallergi. Light, alltså. Tät i näsan och det kliar och jag är hemskt trött. Det är visst pollensäsong nu.

En gång gjorde jag ett allergitest. Det visade sig att jag hade gräspollenallergi. Jag antar att det är något man har på sommaren men jag var tät i näsan året om så jag antog att det inte var relaterat.

Vid ett samtal med min husläkare gick vi igenom alla mediciner som hon hade skrivit ut till mig. "Vi måste ta bort några, det här ser inte bra ut". Så rabblade hon upp allihopa och hälften hade jag inte en aning om vad det var för.
- Så har vi Otrivin.
- Otrivin? Vad är det för?
- Det är för din allergi.
- Jag har ingen allergi. Ta bort den.

Men lite pollenallergi kanske. Vad säger syster Sophia?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Tina!
Du lider nog av en sväng av pollenallergi.....Vad vet jag..
Men Otrivin är i alla fall nässpray här i Sverige,
sånt man använder som avsvällande vid förkylning och bihåleinflammation etc.
Kul att ni kommer hem. Jag har försökt ringa lite då och då men inget svar ännu. Det är heller ingen telefonsvarare som det brukar vara....
Kraaam Sophia