06 maj 2007

Fisk som fisk

Vilken härligt varm dag det har varit! Och ännu varmare uppe i Sonoma där jag har befunnit mig på medlemslunch för nya SWEA-medlemmar. Det är alltid kul att träffa de nya och man hittar alltid någon intressant att prata med. På något sätt kommer man varandra mycket närmare fortare här än i Sverige. Jag vet inte om det beror på att vi redan från början har en gemensam nämnare i och med att vi alla är utlandssvenskar. Alternativt att många har blivit amerikaniserade och inte är rädda att öppna sig för främmande människor. Rätt fort kan man komma in på mer eller mindre tabubelagda områden som till exempel folks kamp för att få barn.

Vi har grillat i kväll. Seabass med sauterad bladspenat och champinjoner. Jag vet inte vad seabass är för fisk men det är extra roligt just därför. Det blev väldigt gott. I går grillade vi halibut som jag inte heller vet vad det är för fisk.

I morgon ska det bli ännu varmare. Tyvärr så ska jag jobba. Fjolårets bränna lär inte bli en favorit i repris.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tina,
Jag har smygläst din blogg ett bra tag men aldrig kommenterat nåt förrän nu.
Du/ni skriver jättebra och intressant. Det är alltid lika roligt upptäcka fler utlandssvenskar och läsa om deras liv och vardag.
-Anne i Oregon

Tina sa...

Hej Anne, tack så mycket och kul att du har hittat hit!

Anonym sa...

Seabass = havsabborre
Halibut = Hälleflundra

/Niklas

Tina sa...

Niklas - du sviker aldrig. Din kunskapskälla är outtömlig!