17 februari 2007

Som att jobba på McDonalds.

Här i USA är man inte blyg att framhäva anställda som man tycker har gjort något extra på jobbet i form av någon utmärkelse, tänk McDonals månadens anställd.

För att anknyta till detta så reste sig helt plötsligt min chef upp på ett av våra avdelningsmöten och sa att vi vill uppmärksamma Jonas i dag för hans extraordinära insatser med att tilldela honom ITGR (uttalas ”eye of the tiger”) avdelningens ”recognition award".

Trots att mitt ego alltid har varit stort som en liten planet kändes det hela lite pinsamt, jag tänkte jag har väl bara gjort vad som förväntas av mig (plus lite till för att tillfredsställa mitt ego)…

Men så här i efterskott har jag insett är det inte är fel att lyfta fram personer/anställda som man tycker har gjort något bra, det fan så mycket roligare att få någon form av uppskattning för det jobb man gör än som i svensk anda följa Jantelagen och dess Lutherska anda.

Nu ser vi fram emot bonusen…!