17 februari 2007

Metrosexuell - Javisst...?!

Då San Francisco förmodligen är en av världens mest metrosexuella städer är bara att ta seden dit man kommer. För att göra en lång historia kort har även jag nu hamnat i det metrosexuellaträsket genom att gå på en ansiktsbehandling!

Det hela började med att jag gav Tina ”en dag på spa i julklapp” och efter lite research hitta vi Dermalounge, ett spa som har det mesta i ansiktsbehandlingsväg. Vi gick dit för att boka tid till Tina och innan jag förstod vad som hänt hade även jag bokat tid för en ansiktsbehandling!

Väl där för min behandling blev jag omhändertagen av min esthetician Erin. Hon startade det hela med att bedöma min hud och kom fram till att jag har en väldig känslig hud och att extractions (vad nu det är) inte var aktuellt. Hon rekommenderade istället en mildare behandling med någon form av aminosyra. För att inte verka helt bortkommen sa jag att det låter väl bra, men tänkte i mitt stilla sinne att det här är inte bra, aminosyra låter som om att min känsliga hud kommer att frätas bort. Efter en knapp timmes behandling och $90 senare var jag klar och Erin sa att ”your skin is really glowing now”! På vägen hem var jag riktig nöjd och tänkte att vara metrosexuell kanske inte är allt för dumt ändå.

Ett par dagar senare såg jag ut som en lepra, mycket riktigt, aminosyran hade fått fäste på min dokumenterat känsliga hud. Tina försökte lugna mig genom att säga att först blir det sämre men sen blir det bra. Kanske hade hon rätt, för så har ett par veckor efteråt inbillar jag mig att min hud faktiskt är bättre.

För att bli någorlunda normal igen efter den här påfrestande metrosexuella upplevelsen känner jag att det är dags att en helkväll på MC-baren Zeitgeist.