04 januari 2007

Julen i efterskott

Så har julkompisarna åkt hem och jag fått tid att uppdatera bloggen. Vi tog ett kort avsked i morse runt 6-snåret när de åkte härifrån med taxi (som faktiskt kom - annars är det hopplöst att ringa en taxi och förvänta sig att den ska dyka upp). Nu sitter de nog med rumpskav någonstans över Atlanten.

Julen gjorde vi hur som helst ordentligt, på egen hand som vuxna.

Bland annat byggde vi världens finaste pepparkakshus. Fotot förtäljer inte att Jonas ungefär sekunden efter att den här bilden är tagen får ett utbrott och skriker: Mina fastnar ju inte (M&M:sen), dom glider ju bara ner! Dina sitter ju kvar men mina bara lossnar! Nu slutar jag! Du får göra den här jävla skiten själv!!!

Stolta Tony har griljerat julskinka.














Julbordet blev exakt hur gott som helst. Skinka, gravad och rökt lax, gorgonzolafyllda laxrullader, sill, ost, patéer, köttbullar (prinskorven knep tullarna), rödbetssallad, tunnbröd och annat jag nu har glömt.

I det rum som tidigare gick under arbetsnamnet "loungen" men som nu har varit en perfekt matsal och ett supermysigt julrum.

Eftersom vi fick den fina gåvan Stockholmsspelet så tog vi förstås och spelade det på julaftonen. I vanlig ordning höll vi inte riktigt sams. Men spelet var kul.