26 januari 2007

Frisörexperiment nummer ? i ordningen

Jag har klippt mig i dag, hos Vidal Sassoon. Tänkte sejfa och köra brittiskt denna gången. Där har de åtta olika nivåer på sina stylister, från Stylist Level 1 till Regional Creative Director. Jag sade att jag inte behövde någon fancy eftersom jag bara skulle toppa håret så jag kom till en Top Stylist som är nivå 3 från botten. På salongen var den hierarkiska strukturen också väldigt tydlig, med en person som välkomnade mig och visade mig till min stol, sen själva stylisten, sen en annan som tvättade håret på mig och så vidare.

Min frissas ex bodde i Norrland - vilken stad hade hon ingen aning om men han hette i alla fall "Nicholas Yohääänsän", kanske kände jag till honom, nej, det är ett ganska vanligt namn i Sverge, oh, really?! Men hon var duktig och håret blev bra. 110 dolares plus 20 i dricks. Dessutom trodde hon att jag hade självlockigt hår - vilken fin komplimang till min Lotta!