13 september 2006

Kaffesump botar kräftlukt

I går var jag på SWEA:s årliga kräftskiva. Jag skjutsade Jonas till jobbet på morgonen för att jag skulle kunna ta bilen till Golden Gate Yacht Club på kvällen och den här gången hittade jag hem på en gång och slapp ta omvägen genom ghettot (förresten slog jag upp ordet ghetto i SAOL för att se om det stavas med eller utan h. Och i SAOL står att ghetto - som för övrigt kan stavas på båda sätten - betyder judestadsdel. Det är inte vad jag förknippar med ghetto men ordet kanske härstammar från hebreiskan?). Sen kom jag tidigt till kräftskivan för att hjälpa till och det är rätt trevligt att göra det istället för att bara mingla och känna sig tafatt. Och eftersom jag är webbredaktör för hemsidan och redaktör för tidningen är det ganska ofta som folk behöver prata med mig vilket är skönt eftersom jag inte vågar gå fram och prata med okända utan anledning.

Idag har det varit 31 grader i skuggan och mitt största problem är att det är för långt och för brant att cykla till stranden.