17 maj 2006

Ingen tittar på mig

I Dolores Park där jag brukar sola är det väldigt mycket killar. Ibland ligger det inga andra tjejer i mitt solhörn. Så jag gjorde lite research och hittade följande information om Dolores Park: "Dolores Park remains a popular relaxation and recreation open space for people from all over San Francisco. On warmer days, many people - particularly gay men - sunbathe on the hill at the southern end of the park (earning it the nickname "Speedo Ridge" or "Dolores Beach" among some locals)." Japp, det är där jag ligger. Det känns fint.

Igår var jag på SWEA:s vårmiddag på Golden Gate Yacht Club. Vi var cirka 100 personer varav de flesta var damer med hatt. Men det var kul. Jag träffade min kompis Nina från medlemslunchen fast vi fick inte sitta tillsammans för jag skulle sitta vid honnörsbordet med presidenten och pristagarna. En av pristagarna var ung (min ålder) filmtjej och hon bjöd mig (och Jonas) på svensk midsommarfest i Berkeley.