21 maj 2006

Frihet i en liten ask

Jonas har åkt på konferens till San Diego och jag fick inte följa med. Har vi tur kanske han skriver några rader här om hur han har det. I går skjutsade jag honom till jobbet. Trots att han förklarade vägen tillbaka, jag har åkt där ett antal gånger tidigare och hade dragit ut vägbeskrivning från Mapquest tog jag av en avfart för tidigt och hamnade i ett konstigt industriområde i bad neighborhood. Men jag var grym på att hitta hem därifrån.

I dag är jag stolt över mig. Jag har kört till Concorde som ligger cirka 45 minuter nordost om SF. Och jag körde inte fel en endaste liten gång! För det är svårt när man ska köra bil och läsa skyltar samtidigt när det går så snabbt och man kanske måste över fem filer för att ligga rätt. Men det är ljuvligt att köra fort på freeway, spela hög musik och sjunga för full hals. För övrigt var jag i Concorde för att intervjua en dam till SWEA:s tidning och plötsligt kom jag ihåg varför det är så roligt att vara journalist och få komma hem till folk och helt ogenerat ställa en massa personliga frågor. Och hon var så fin!

2 kommentarer:

Johanna Rudehall sa...

Jag vet! Det är underbart att få stoppa näsan i blöt hos okända människor. Gå omkring och pilla på deras saker och ställa frågor om exakt allt man kommer att tänka på. Världens bästa jobb.

Johanna Rudehall sa...

Jag är också positiv till kommentarsfunktionen - men nu såg jag att den bara finns på det här inlägget! Så snart blir det gästbok igen.