30 mars 2006

Hipp hipp hurra

Jag har precis kommit hem från Lisas födelsedagsmiddag. Lisa jobbar på kammaren och vi har varit i Marina på Mezes, en grekisk restaurang. Drack champagne och åt en massa jättegoda smårätter. Grekisk sallad, kalamataoliver, kycklingspett, tzatziki, aubergine och många andra saker.

Födelsedagsbarnet. 25 år (bara barnet!).









För övrigt hade jag en intressant upplevelse idag. Ryggen blev dålig i söndags så efter ganska många samtal och lika många missförstånd fick jag äntligen komma till en sjukgymnast. I Sverige så brukar man klä av sig sina kläder så man bara har underkläder på sig (åtminstone när det är ryggen som är problemet) och sedan kan sjukgymnasten behandla en. Det är inget märkvärdigt med själva avklädningen, som sker inför sjukgymnasten. Men här så fick jag någon slags sjukhussärk med knyt i ryggen. Den manliga sjukgymnasten sade åt mig att ta av mig toppen, knäppa upp byxorna och ta på mig särken. Han gick sedan ut ur rummet och så fick jag ropa när jag var klar. Dessutom hade behandlingsrummen inte dörrar utan draperier. Allt för att minimera risken för eventuella stämningar (typ sexuella trakasserier). Ibland är det här samhället så otroligt sjukt. Plus att de är lite pryda av sig.