08 november 2005

Lägenhet fixad!

Vi fick lägenheten i Noe Valley och har bestämt oss för att ta den. Hurra! Vi resonerade fram och tillbaka och kom fram till att fördelarna med Noe-lägenheten övervägde. Nackdelarna är att lägenheten är sliten och att hyresvärden känns som en slö gammal gubbe (påminner mycket om en tidigare värd som vi hade på Storgatan i Umeå, han orkade aldrig fixa sånt som inte funkade...) men alla som hälsar på oss kan få sova ståndsmässigt i eget rum - välkomna! Vi hyr månad för månad, oftast brukar man förbinda sig att hyra i ett år och sedan förlänga månadsvis, men detta passar oss utmärkt, då får vi känna oss för. Nu vill jag dit igen och kolla i alla rum, planera hur vi ska möblera men kanske framför allt; vilka nya möbler vi ska köpa! Imorgon skriver vi kontrakt.

Jag kan glädja er med att det regnar här också, riktigt dåligt väder, kanske är det vinter nu? Igår svullade jag Butterfinger, min favorit sedan förra svängen vi bodde i USA. "Crispety, crunchety, peanut-buttery!" Konstigt nog var den inte lika god som jag mindes den. Inte heller Dominoes-pizzan vi åt i lördags smakade riktigt bra. Men det är helt okej. Jag ska nog bli hälsofreak som går på yoga och äter grönsaker och dricker grönt te.

I fredags var vi ute och åt med ett par från Finland. Vi började prata med henne på Safeway (vår livsmedelsbutik) för någon vecka sen och utväxlade telefonnummer. Båda pratar svenska och har bott i Sverige länge, jättetrevliga så dom ska vi träffa igen.