01 januari 2010

Ett decennium senare

2000
Jonas disputerade och blev Superdoktor. Jag tog examen från Journalisthögskolan och började jobba på Trygg-Hansa i Umeå. Vi firade Maggans 60-årsdag på Kanarieöarna.

2001
Flyttlasset gick till Karlbergsvägen, Vasastan, Stockholm. Vi hängde en massa med Karin och Jens och firade världens bästa nyårsafton tillsammans på Reilly Beach, Thailand.

2002
Jonas fick jobb i Södertälje i stället för Uppsala. Mamma fyllde 60 och vi firade henne på Mallorca, fick sedan bråttom hem för att hinna till Stina och Magnus bröllop. Vi köpte vår första bostadsrätt; charmigt sekelskifte i Vasastan.

2003
Började hänga allt mer med Tony och Jenny. Åkte till Glasriket med Patrik och Filippa och upplevde semestern from hell.

2004
Åkte båt till Helsingfors och bilade genom Europa ned till Kroatien. Flängde en massa till Köpenhamn i jobbet och hade en tung höst. Tsunamijul i puffen.

2005
Sade upp mig från jobbet för att bli hantverkare. Det sprack ganska snabbt då jag fick diskbråck. Men vi köpte och sålde med fin vinst. Blev söderbor för ett tag innan SAS tog oss till San Francisco. Vi köpte vår första bil och skaffade hyresrätt i Noe Valley.

2006
Jonas blev stjärna på Genentech och jag engagerade mig i SWEA och svenska handelskammaren. Vi fick nya vänner och en ny favoritstad. Jag var på min första baby shower, reste till Sydamerika, deltog i racingsegling och krockade två gånger med bilen. Vi blev äkta makar och såg en skallerorm på väldigt nära håll.

2007
Malin och Janne kom och gifte sig hos oss. Jonas köpte elgitarr och vi beslöt oss för att flytta hem till Sverige. Han fick jobb på A-Z och jag som trendanalytiker. Vi flyttade till andrahandstvåa med mäktig terrass på Knivsöder och det var mycket krångel för att bli svenskar igen. Jonas fyllde 40 och hade fest i förorten.

2008
Vi reste till San Francisco, New York, Köpenhamn, Holland, Monaco och Rom. Vi såg KISS en solig kväll på Stadion och jag lärde mig att odla och att sticka. Fick nytt jobb i Liljeholmen.

2009
Sis fyllde 40 och vi simmade med delfiner i Sharm el Sheik. Jag var i London för första gången och började träna boxning. Amerikakompisarna kom och firade Saltkråkan-midsommar med oss. Jag mer eller mindre slutade blogga. Vi köpte lägenhet på Möregatan, hade en fantastisk vit jul i Umeå och blev magsjuka över nyår.

2010
TBD

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett innehållsrikt decenium. Och bra, som det verkar. Håller tummarna för att 2010 håller måttet, och blir ett bra blogg-år!
Kram
ett blogg fan, som bor kvar på Knivsöder, och gärna åker på påsk-kryss igen