06 mars 2009

Saker du kanske inte visste om mig...

Det här roar jag mig med en fredagkväll. En utmaning från Paus:

Tre jobb jag haft/har i mitt liv (ett axplock):
  1. Blomsterförsäljare på Domus blomavdelning
  2. Servitris/bartender/kallskänka/garderobiär/receptionist på Umeå Folkets Hus
  3. Trendanalytiker på F&F

Tre platser där jag har bott:
  1. Long Beach, CA (long time ago)
  2. Sundsvall (helvetet på jorden)
  3. Paris (lovely, lovely)

Tre serier jag gillar att se/har sett på tv:
  1. Intervention (en dokumentärserie om personer med missbruk)
  2. L Word (lebbor som ligger)
  3. Livet kan börja (jurister som dricker och ligger)

Tre favoriträtter:
  1. Kött! Inga senor och mycket blodigt.
  2. Pad Thai med kyckling, helst från Narknoi men Thaitigern runt hörnet duger också
  3. Uppstekta tunnpannkakor med hallonsylt

Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:
  1. Fjällen! Snö!
  2. Umeå! Snö!
  3. New York (alltid!)

Tre härliga ställen jag har besökt som inte är i Sverige:
  1. Los Angeles (köra bil, spela musik, take away-latte, solglasögon)
  2. Capitola (sömnig semesterstad på amerikanska västkusten)
  3. Christiania.

Tre ovanliga ställen jag har besökt som inte är i Sverige:
  1. Jag har inte besökt särskilt ovanliga ställen. Men chilenska Anderna.
  2. Maribor, Slovenien
  3. Trenton, New Jersey. Ja, den funkar, dit har nog inte så många haft ett ärende.

Mina favoritställen i Sverige:
  1. Stockholm, Stockholm stad i världen
  2. Visby
  3. Bohuslänska västkusten med klippor och kobbar

Inga kommentarer: