12 januari 2009

London i mitt öga

London var riktigt trevligt, mycket bättre än jag trodde för jag trodde nog mest att det skulle vara stort, grått och besvärligt. Och stort - ja, grått - en dag, men mysigt. Där skulle jag nog kunna trivas förutom att pendling otvivelaktigt skulle vara ett ovälkommet dagligt inslag.























Vi klev upp 03.15 för att ta ett tidigt flyg från Skavsta, Jonas fick bestämma så vi var ute i god tid. Den första måltiden i London var en stadig engelsk frukost. Mmm...

Vi bodde billigt på dyrt hotell vid Trafalgar Square och begav oss genast ut på sightseeing. London såg ut precis som på teve.











Söndag = marknad på Portobello Road och stros i mysiga kvarter samt shopping på High Street Kensington och King´s Road. Efter den engelska frukosten åt vi bara indiskt. Även om alla säger att det kryllar av indier i London hade vi svårt att hitta dem, men några fick sig ett besök.

Vänstertrafik är ju heltokigt. Men jag gillar att vilsna turister får vägledning.

Två intensiva men härliga dagar och ett nästan missat flyg (den får jag ta på mig) senare var vi hemma igen.

Inga kommentarer: