22 november 2008

Vilken härlig dag! Stockholm är vitt, vitt, familjerna flockas ute på gatorna och barnen åker kälke i snön. Vi är rödkindade och har precis kommit hem från Hammarby Gård där vi har ridit på basjkirhästar. Det var verkligen en helt perfekt dag för ridning och vi hade riktigt, riktigt roligt.

Vi fick ta hand om hästarna själva först - rykta, kratsa hovar, sadla och tränsa - innan vi red ut i skogen.

Jag red efter Jenny men min häst ville gärna springa förbi och en gång skenade hon. Men för det mesta gjorde hon som jag ville, vilket kändes mäktigt. Fina Bakira!

Jag förbjöd Jonas att berätta att han typ aldrig har ridit förut eftersom jag inte ville skritta omkring i stället för att galoppera. "Då är det ditt fel om jag dör", sade han.

Tillbaka till stallet. Tony och Jonas hade lite slöa hästar, tyckte jag det verkade som. Och Jonas häst kallades för Lilla snigeln.

Vi måste tillbaka och rida igen, snart! Alla blev peppade och till och med Jonas tyckte det var roligare än han hade trott. Och min rädsla för hästar har nog gått över.

Inga kommentarer: