27 oktober 2008

Ny soffa, snart kanske

Vi har tänkt köpa en ny soffa. Det har vi tänkt i kanske fem år. Den gamla vita är rätt fläckig, för att inte säga ganska äcklig. Detta trots att vi har tvättat kuddfordralen på kemtvätt samt att the fat ladies (som råkade komma en dag då hissen var trasig så de fick gå uppför sex trappor i stället) har rengjort resten, allt det som inte går att ta lös.

Nåväl, nu har jag hittat en soffa som jag tror att vi vill ha. Helt avtagbar klädsel är det dessutom:

En annan, fantastisk soffa är den här nedanför. Men den säger Jonas tvärnej till.

Det här är en gammal favorit. Har jag jättetur kan jag köpa den i dag, på 25 procents rea. Och i stället för att få dåligt samvete över shoppingen ska jag tänka att jag konsumerar Sverige ur krisen.

1 kommentar:

Batteris/Beatrice sa...

konsumerar sverige ur krisen, klockrent...lycka till med det! tycker själv att båda sofforna var skitsnygga!