17 september 2008

Kul på Konsum

Jag vet inte riktigt vad de håller på med på Konsum på Zinken - ombyggnaden har pågått i månader och ska inte vara färdig än på ett tag. Men förhoppningsvis blir det bra sedan och då tänker jag handla där eftersom jag såg på tv-reklam att Konsum har det största utbudet av ekologiska produkter. Och sådan är ju jag nu, ekologisk.

Vårt Konsum i alla fall brukar ha stans längsta köer. Det behöver inte vara mycket folk i affären men kö är det alltid. Därför undviker jag oftast. Men nu har de nytt system där man är sin egen kassörska. Jag testade i dag och det var grymt eftersom jag är så snabb av mig. Roligt var det också, att själv scanna EAN-kod och väga varor. Faktiskt! Jag tror stenhårt på Konsum Zinken i fortsättningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag provade också Zink-Konsums nya kassor. Med hjälp av liten proffs-kassörska gick det galant. Tydligen känner den där vågen av att man inte petar i saker i sin kasse utan att först skannat dem. Men jag undrar vad som händer om man struntar i det, låses dörrarna då? Börjar en saftblandare blinka och tjuta? Kommer det biffiga proffs-kasörskor och tar en bakom skynket. Isåfall, hoppas det är den där blonda med bockskägget :)

Tina sa...

Jag funderade över just det där med att stjäla under dagens besök där. Men jag förstår inte hur det ska gå till, att vågen känner av?! Eller är det en våg under påsen också? Tror dock att jag ägnade mig åt lite småfusk för jag valde visst vanlig gurka i stället för ekogurka. Det gick tydligen hem.

P.S. Visste inte att det jobbade en söting på Konsum...