29 juni 2008

Holland, sent omsider




























Peter på terrassen. Han bor i en väldigt mysig del av Haag och tog oss med på en barrunda första kvällen. Han är verkligen local efter sina år där. Folk hälsade och småsnackade med honom vart vi än gick.


Frukostbagel på midsommarafton. Yummy.


Vi dukade upp en fantastisk midsommarbuffé, inomhus i och för sig, men vi sjöng för fulla halsar och allt var som sig bör på en midsommarafton i utlandet.


Lovely lovely Amsterdam. Här skulle jag kunna bo.


Vi spenderade en timme på en båt. Och det är ju så fint när man kommer så nära kanallivet.


Vi var i Amsterdam samma kväll som Hollande spelade kvartsfinal mot Ryssland och det märktes att det var match på gång. Orange överallt.


Folkliv på torget och fotbollsjonglör i gatlyktan.





























Mer jonglör. Vi åt saftiga stekar på argentinska stekhuset Gauchos och letade sen upp en pub att se matchen på. Där satt jag som en quisling, med en orange boa runt min hals men med hjärtat för Ryssland.


Stabbig pub-brunch i fin innergårdsmiljö på söndagen. Min elaka förkylning hade börjat gro dagen innan och här håller den på att slå ut i full blom.


Utflykt till Scheveningen (som jag aldrig lärde mig uttala, än mindre stava så jag fick ta hjälp av wiki). Mysigt, mysigt, mysigt men det blåste galet mycket.

Och nu flyttar Peter hem till Sverige (vilket naturligtvis är jättekul) så just Haag lär vi inte återse i första taget. Amsterdam måste jag dock komma tillbaka till. Tycker bara mer och mer om.

Inga kommentarer: