09 juni 2008

Fotbolls-EM, 40-åring och fåfänga

Vi engagerade oss i fotbolls-EM med hemgjord pizza och vin framför tv:n hos Danne och Frida. Pizzan var god men matcherna tråkiga. Jag kan nog bara upparbeta ett engagemang om det är Sverige som spelar. Trötta var vi men begav oss sent omsider iväg till Fasching där vi mötte upp några vänner till Per, som fyllde 40 i lördags. Så småningom dök även födelsedagsbarnet upp, överraskad och glad. På Fasching var det väl mest ett fjortisdisco så snart bandet slutat spela, men vi roade oss.

Söndagsutflykten gick till café Fåfängan. Janne fick knappt lämna Södermalm under sin helg här, men jag tror att han var nöjd. Vem har lust att vara i city när man kan hänga på mysiga ställen runt omkring i stället.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj Jonas & Tina, måste bara tacka för en supertrevlig och rolig helg på söders höjder. Trevligt umgänge, bra shopping! och god mat.
Givetvis riktar jag min uppskattning till Danne & Frida som kom och hämtade mig för en golfrunda och fixade käk på lördag kväll.
Vi ses..
Janne

Tina sa...

Tack själv, det var så roligt att ha dig! Och nu känner du Söder.

Du är alltid välkommen tillbaka (och självklart Marie och Jan Joel Axel också!).