14 maj 2008

Långnäsa

Vi var grymt taggade men det blev inget Berlin, nä. Vi kom till flygbussen i god tid men den avgick inte i god tid plus vägarbeten, trafikolycka och match i Norrköping (vilket innebar att vi trängdes med 100-tals AIK-huliganer i bärsbilar). När vi kom fram till Skavsta (aldrig att jag flyger med Ryanair igen) hade flyget redan gått. Ingen hade någon större lust att bara åka hem igen så vi hyrde bil och körde till Köpenhamn. Turen gick på fyra timmar i natten.

Färgglada spar-kor såldes på Tivoli.

Tjejerna åkte alla möjliga läskiga attraktioner. Själv åkte jag Nyckelpigan samt en gammaldags barnkarusell.

Här slappade vi ett bra tag i värmen.

Fler än oss tänkte sig Nyhavn i det vackra lördagsvädret.

Fridas kompis fixade in oss på Wallmans med förstklassig service.

Över Öresundsbron igen. Och jag såg Turning Torso live för första gången.

Övriga aktiviteter var shopping på Strøget och loppis, eftermiddagshäng i Christiania, klubbande på fjortisställe och lite annat. Jag har en gång för alla kommit på hur mycket jag gillar Köpenhamn, trots att danskjävlarna inte förstår mig. Berlin känns dock fortfarande ogjort, men det får bli får nästa tur.

1 kommentar:

Anonym sa...

www.germanwings.com