17 april 2008

Life's a bitch

Parkeringen vid Ica Maxi, Skellefteå
Mamma ~25 med sitt barn, går förbi två arbetare med skåpbil som precis har parkerat på familjeparkeringsrutan.
Mamman (irriterat): Det måste vara svårt att hålla reda på era barn!
Man 1 (tittar frågande mot sin vän): Va?!
Kvinnan: Ja det måste ju vara svårt att hålla reda på dem…För dom är ju osynliga!
Männen går generat in mot affären.

ICA Maxi, Nacka
En kassörska nekar en kille ~20 att köpa snus då han inte kan visa upp legitimation.
Killen: VA?! Men det ser du väl att jag är över 18? (Börjar visa upp sina tatueringar) Skulle en kille med så här många tatueringar vara under 18? Kolla, jag har en naken tjej här, och här har jag en sån här…
Kassörskan: Tyvärr, tatueringar gäller inte som legitimation här på ICA.

Filmstaden Camera, Täby
Kille ~23 (räcker fram 500-lapp): Tja, kan du växla den här till hundralappar?
Kassörskan ~20: Nej, tyvärr, jag har knappt nån växel alls… Men du kanske kan gå till McDonalds och växla?
Killen tar upp en Läkerol och lägger på disken.
Killen: Då tar jag den här.
Kassörskan: Gud vad taskigt.
Killen (triumferande): Life's a bitch.
Kassörskan mumlar och tar emot femhundringen.
Kassörskan: Det blir tio kronor. Då får du fyra hundralappar och nio tio-kronor tillbaka.
Killen: Men vad fan!
Kassörskan: Life's a bitch.

Från tjuvlyssnat.se.

Inga kommentarer: