27 mars 2008

Dag 9

Vi tog en kall och frisk promenad till Tribeca och Bubby´s för brunch. Där var alla människor extremt snygga och brunchen var suverän. Sen gick vi omkring i Lower East där Earnest Sewn hade en väldigt mysig butik. Jag hade som vanligt ont i fötterna eftersom jag bara tagit med mig högklackat. Åkte sen till B&H - en gigantisk kamera/data/videobutik som drivs av judar som går omkring i sina kippor och sina långa polisonger. Jag blev trött på en gång eftersom det var så stort och bullrigt men butiken är synnerligen välorganiserad och rätt rolig eftersom varorna man köper skickas omkring i korgar som går på rullband i taket. Jag köpte en ny laptop, en supervacker champagefärgad Sony Vaio.

Kvällen spenderade vi med SF-kompisen John, som var i stan med sin dotter Theresa. Vi åt middag på Red Cat i Chelsea, återigen en härlig restaurangupplevelse och det är helt sjukt hur gott vi har ätit under denna resa.

Inga kommentarer: