10 januari 2008

Gmail Chat - "21st Century Boy"

Satt i lung och ro och kollade min e-mail på Gmail får ett par dagar sedan då det plötslig plingade till i datorn, och samtidigt kommer det upp en ruta där det står;
-Yo Jonas!
Jag fattar ingenting och ropar på Tina;
-Vad händer?! En ruta poppade upp på skärmen"
Tina kommer, kollar och säger snabbt;
-Det där är Gmail chat och det är vår SF kompis John (Igaz)
som vill chatta.
Mäkta förvånad hasplar jag ur mig;
-Har Gmail chat?!
-Visste du inte det säger Tina. Det är bara att skriva och börja chatta forsätter hon.
Så, jag fattar som vanligt snabbt(!) och skriver ett svar till John där jag mer eller mindre drar samma sak som för Tina. Som svar från John får jag
-Now you have joined the 21st Century.
Vi chattar ett tag och jag påpekar att vi chattar som två tonåringar, jag 40, John 55...och sedan dess har vi faktiskt chattat en gång till och jag har i Marc Bolans anda tagit mig onlinenamnet "21st Century Boy"
What can I say except amazing!

Inga kommentarer: