07 december 2007

Borta bra men hemma bäst??

Jag har haft en saknad efter San Francisco på senaste tiden. Det var så fint att bo där. Förutom staden, människorna, atmosfären saknar jag också mer materiella saker. Ben & Jerry´s Brownie Batter-glass till exempel. Eller den med vanlig kaksmet i. Finns dessa i Sverige? Har inte hittat. Jag har också insett att mina specialhudvårdsprodukter (ja, de som ger mig min lena persikohy) kostar sextonhundra spänn här och typ sjuhundra där. Äre nån som ska dit snart? En ny laptop är också cirka halva priset. Ur det perspektivet är det ju bättre att resa till NY och få lite kul samtidigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ben & Jerrys finns lite varstans, kan inte svara på om just de smakerna finns! Men det finns många goda smaker! Mums! Här är en länk till var glassen finns i Sverige:

http://www.benjerry.se/shoppaloss/default.asp

och huvudlänken:

http://www.benjerry.se/

Johanna Rudehall sa...

Jag är med dig. Vi var inte ens borta så länge att vi hann börja längta hem på riktigt. Ändå längtan.

Men jag tycker att det är bra att Ben & Jerrys håller sig lite på avstånd. Annars skulle jag vara rund som en boll för alltid! Älskar cookie dough!

Anonym sa...

Som självutnämnd ordförande i "kom tillbaka till Sverige"-kommitén måste jag ju ändå säga att adventsljus, glögg och pepparkakor inte får underskattas. Så, varför inte ta lite glass från Lejonet och Björnen, blanda i lite pepparkakor och häll på lite glögg istf sås? Och klappa vårt svenska urberg och vara glad att det ligger still och inte hoppar omkring som konstiga förkastningar vid the Pacific...

JaCal sa...

Å andra sidan har du ju nu obegränsad tillgång till SMÅGODIS!

Jag är ganska säker på att jag tror att det slår Ben&Jerry glass med hästlängder...

Colaflaskor... cocosprickar... geléhallon...skumsvampar... nä nu måste sluta tänka på detta... och tänka på... broccoli istället...