14 juni 2007

Hos Harry på taket

Vilken strålande dag! Så varmt och jag har legat och solat en stund för första gången i år. Kanske en kvart på varje sida och det syns! Helt galet och inte bra eftersom det antagligen beror på att ozonskiktet är så tunt men fint för mig som blir rastlös av att ligga och sola - man behöver inte ligga så länge.

Har just kommit tillbaka från tjejkväll med Sweorna. Vi träffades på Harry Denton´s Starlight Room, en gammal klassiker med mörkröda sammetsdraperier, kristallkronor i taket, servitriser med aftonklänning, finfin service och säkert väldigt inrökt en gång i tiden. För övrigt kan jag rekommendera att sitta själv på hotellbar, vilket jag har gjort på två ställen nu i väntan på resten (som organisatör anstränger jag mig och ser till att komma först). Man får excellent service och uppmärksamhet från hovmästare och managers när man sitter själv. Sen kan det bli lite si och så. Nu har jag nog betat av nästan alla San Franciscos skybarer så nu kan jag ta med Jonas på de jag tycker är bäst.

Vi hade otroligt trevligt i kväll och jag träffade flera stycken som jag verkligen klickade med och gärna skulle vilja bli kompis med. Men nu så ska jag ju flytta. Dårå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lista gärna de bästa skybarerna. Vore kul med tips, så man vet vilka man ska besöka nästa gång (har man varit en gång i San francisco vill man tillbaka).
Den enda jag hann besöka under semestern var skybaren på hotellet Sir Francis Drake, den var inte fy skam. Men det kanske finns ännu bättre.

Tina sa...

Anne, bra idé, jag återkommer med topplista. Och du - Sir Francis Drake är Harry Denton, det heter så högst upp!