11 maj 2007

Telefonnoja

Hur gjorde man egentligen innan man hade e-mail? Jag får kanske 10-20 mail om dagen och bara tanken på att jag istället skulle hantera alla ärenden per telefon gör mig mörkrädd.

Minns första gången jag fick egen e-postadress - 1996 när jag började på journalisthögskolan. Oj, vad krångligt det var. Och så många gånger som datorn strulade, hängde sig och jävlades rent allmänt, vilket är precis vad den gör när den ska hantera en ovan användare. Visst hade jag använt datorer tidigare men enbart för att skriva uppsatser och dylikt. Och det enda jag gjorde var just att skriva, min dåvarande startade upp datorn och word samt sparade dokumentet när jag var färdig. Med tanke på att jag mer eller mindre räknades som en teknisk expert på mitt senaste jobb anser jag att jag har utvecklats en smula sen dess.

Hur som helst - tack världen för e-mail, sms, mms, msn och alla andra alternativa kanaler som minimerar behovet av verbal kommunikation.

2 kommentarer:

JaCal sa...

Hur man skulle bete sig om man inte kunde maila vet jag knappt... kan inte minnas hur man GJORDE.

Ibland blir jag nästan nervös när telefonen ringer. Va?! Någon som inte vill maila?

;)

Tina sa...

Inte jag heller trots att jag faktiskt vuxit upp utan.

Min mobbe ringde kanske fem gånger i går, alla mer eller mindre jobbsamtal. Där är det verkligen läge att maila, i synnerhet på en söndag. Men jag är stolt över att jag inte screenade.