22 maj 2007

Rapport från verkligheten

Hela livet tycks för tillfället bestå av att duscha, välja kläder och sminka mig. Nu är jag ganska ordentligt less på att vara social över huvud taget.

Helgen var fin, om än intensiv. Ett sextimmars styrelsemöte på lördagen, på kvällen 40-årsfest på Golden Gate Yacht Club. Två tvillingar fyllde år och det var trevligt att de bjöd oss eftersom vi inte känner dem särskilt väl men det medförde ångest över vad jag skulle ha på mig på denna tillställning. Valde ut litet gammalt ur garderoben, det blev väldigt bra och festen var mycket lyckad, dansade för första gången på länge och gud vad roligt det är! Ingen bild tyvärr för kameran glömde jag där så den har numera Emmett, min bordskavaljer.

På söndagen skulle vi väl helst bara ha haft en tv-dag i soffan men Maria tog examen från sin juristpåbyggnadsutbildning och det ville vi såklart inte missa. Det hela var mycket pampigt och väldigt amerikanskt. I två timmar hörde vi på tal och fick se alla avgångselever komma upp på scenen och hämta sina skynken (band? banderoller?) som de hänger över capen. Mössor hade de allihopa och jag hade hoppats att de skulle slänga upp dem i luften som man ser på film men det hände inte.

Sen gick vi till Le Colonial (ja, Jessica, jag tänkte på dig!) och åt väldigt, väldigt god vietnamesisk mat.

I dag har jag åkt omkring med Maria, hon flyttar hem i morgon och hade en del att fixa och visst är det otroligt trist när alla fina människor som jag tycker om flyttar hem. I kväll har jag varit på Hilton i deras skybar med alla Sweorna på vårmiddag. Det är tradition att man ska ha hatt men jag hade ingen så självaste hatt-Swean Lisa tryckte på mig en vit sjömanshatt som jag fick gå runt i. "Vad är det här för söt liten sjöman, vilket skepp seglar du på?!" fick jag höra några gånger under kvällen. Vad gör man inte för sakens skull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena tanten!
Bra att du tänkte på mig på le colonial! Synd att jag aldrig tog tillfället och åt där, jag har hört att deras mat skall vara suverän (dock dyr :). Nu fick du ju även möjligheten att för första gången se hur det egentligen ser ut där inne ;) Här hemma är det 12 grader och regn. Jag besiktigade sommarstugan igår, attans vad han hittade fel, inga väsentliga men små saker som typ att altandörren var lite skev etc.. det blir att kavla upp ärmarna och förhandla ner priset lite. Sen var det en himla massa mygg också, tror du man kan få prisavdrag för det?! Jag hade tom med mig en mygga i bilen hela vägen tillbaka till Hötorget, sen när jag gick ur bilen satt en grön larv på mina byxor, jag fick panik. Undrar om detta var det första testet inför att bli sommarstugeägare, isånna fall klarade jag det ganska bra.
Marias examen måste varit kul, som på film! Ser fram emot vi tre på en ute servering i Stockholm i sommar!
Kram Jessica

Tina sa...

Tjaba kiddot!

Här är det 25 grader och soooool! Men som vanligt måste jag vara innekatt och arbeta.

Du, det kommer att bli bra, det där med stugan, kavla upp ärmarna och låtsas att du är norrlänning så får du se att det funkar (själv är jag kanske inte representativ för det norrländska släktet eftersom jag AVSKYR mygg och är livrädd för insekter och maskar och skit...). Östermalmsbrackestil går inte hem på landet, det vet du vaa?! Ser fram emot att hälsa på i en liten trädgård som prunkar av blommor och fruktträd! Vi på uteserving i city är också givet i sommar, längtar!

Kram kram