17 maj 2007

Moi?!

Om man söker på "lyxhustru i usa" får man upp vår blogg som nummer två på träfflistan. Någon på Kanarieöarna har nämligen hittat hit på den sökningen. Min idé om en lyxhustru är någon som sminkar sig (absolut varje dag och förmodligen innan frukost), har tjusiga välmanikyrerade naglar, dricker martinis i Gucciglajjor på långlunch med sina lyxhustrukompisar, ägnar sig åt välgörenhet (åtminstone om de bor i USA), har en pimpinett liten hund i sin Pradaväska, kör en Merca Convertible. Ungefär så.

Alltså går jag fetbort. Tack för det. Tack.

Efter det här inlägget blir vi förmodligen nummer ett på träfflistan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm "lyxhustru i Usa". Jag tycker nog ändå att du lyckats hyfsat bra på att leva upp till det. Jag tänker till exempel jobbet (pengarna) för att få din persikohy och volontärarbete/ välgörenhetstillställningar. Ni har ju faktiskt en convertible också dock något krockskadad. Jag saknade dock poolkillen....eller hantverkaren. Kram på er och trevlig helg!

JaCal sa...

Låter ju ifs roligare än med läsare som är lite nyfikna på lyxhustrur i USA - själv låg jag ett tag högt i sökningarna om "koka korv". Har mig veterligen aldrig någonsin skrivit om att koka korv (och dessutom skriver jag på engelska)... Men sen kom julen och räddade mig och det dök upp en massa andra korv-sidor så jag slapp läsare som blev besvikna när det inte fanns korvrecept...

Tina sa...

Mallabus - okej, med tanke på att jag lägger ut löjligt mycket pengar på mitt utseende (läs: hyn) så kanske jag platsar. Dessutom ska jag hem till generalkonsuln nästa vecka så jag frotterar mig med fint folk minsann... saknar dock också en poolkille...

Jacal - jaja, jag får vara lite nöjd då. På korvlistan hade jag aldrig dykt upp. Fast jag tror bestämt att jag har skrivit om tullarna som tog vår prinskorv i julas...