29 maj 2007

Min lista

Pluspoäng för Sverige:
- Familjen och de nära vännerna finns där
- Jag kan jobba (om någon vill ha mig)
- Det kan snöa om vintern (även i Sthlm)
- Jag förstår språket och systemet förhållandevis väl
- Jag får rösta
- Anställningstryggheten och det sociala skyddsnätet
- Allemansrätten
- Grovt bröd finns kan hittas i minsta lilla närbutik
- Man fettar inte lika lätt

Pluspoäng för USA (SF)
- Den avspända attityden
- Man får se ut som man vill, vara som man vill, gå som man vill
- Drivet, den amerikanska företagsamheten och framåtandan
- Avsaknaden av Jantelag
- Jag inbillar mig att någon skulle gripa in om jag blev överfallen
- Servicenivån som är skyhögt över den svenska
- Det är billigt med tjänster såsom kemtvätt, biltvätt, skomakare osv.
- Närmare till spännande länder som jag inte upptäckt ännu
- Stockholm är jättevackert men SF är kanske strået vassare ändå
- Jag har ett kontaktnät bättre och bredare än jag skapat mig under 34 år i Sverige
- Cinnamonrolls på Cinnabon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nåt barnsligt kul med listor. Rolig läsning av din och även kompisens Jennys lista!

Tina sa...

Jag är en total freak vad gäller listor. Får hejda mig för att inte dränka bloggen i dem. För att inte tala om alla "att göra-listor" som jag klottrar på gamla kuvert, postit-lappar, kvitton och sen slarvar bort...