26 maj 2007

Coi is my new toy

Vi har precis kommit hem från Coi och jag har aldrig någonsin ätit så många rätter eller så dyrt i hela mitt liv.

Men nu är det faktiskt så att vi har ettårig bröllopsdag i dag, något jag totalt glömt men Jonas kom ihåg.

Det hela var en upplevelse. Coi är en av San Franciscos absolut bästa restauranger och då har vi ändå en del att välja på. Konstigt nog ligger det mitt i porrkvarteren i North Beach. Hur som helst, vi kom dit och alla var otroligt välkomnande, ingen som frågade om vi hade reserverat utan de fick oss att känna oss som att de visste precis vilka vi var.

Innan vi fick vår amuse bouche var säkert fem olika personer fram och hälsade; det var hovmästaren, servitören, sommelieren och så vidare.

Vi valde 11-rätters avsmakningsmenyn med tillhörande dryckespaket. Maten var väldigt fint presenterad, drycken passande och servicen enastående. Men trots allt var jag något mer hänförd efter att ha ätit på Lux på Lilla Essingen. Jonas däremot tycker att Aqua klår allt.

Jaja, till syvende och sist är vi ändå väldigt nöjda med kvällen. Och fattiga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i efterskott då, på er bröllopsdag. Här har vi firat morsdag idag! Varmt, soligt och fint, skrapat framsida av hus som senare ska målas. Ibland önskar man att man bodde i en liten hyreslgh med vaktmästare..... Kramar

Tina sa...

Tack tack!

Ja, hyresrätt är king har jag upptäckt efter åren i bostadsrätt! Ingenting behöver man göra själv. Jag blir nog aldrig husägare.

Anonym sa...

Grattis, Grattis! vad ni ar bra pa att fira - det dar lat ju hur mysigt som helst. Jag ska forsoka se till att Niklas laser det har - kanske vi kan fira pa motsvarande satt nasta helg!