09 maj 2007

Alla sätt är bra sätt

I går träffade jag Dr. Zhen Huang på Huang´s Holistic Acupuncture Center. Jag har gått på akupunktur i Sverige också men det var ingenting som detta. Det här var på rikt. I en sunkig örtstinkande liten mottagning i kineskvarteren uppe i Richmond finns han.

"Du har sömnproblem och problem med huvudvärk" talade han om för mig efter att ha känt på pulsen. Jadå. Problem med energier som far runt i kroppen på fel sätt har jag också. Jag förstod inte allt men tror att huvudet inte fick tillräckligt. Jotack, det märker jag. Det är märkligt men han sade flera saker som var helt klockrena. Och jag går ju gärna i gång på sånt där.

När jag kom dit trodde jag inte att jag hade ont i ryggen men när han tryckte längst ryggraden insåg jag att det hade jag nog ändå. Så fick jag nålar i nacken och ländryggen, sen kom det ström genom nålarna och sen somnade jag.

I dag har jag lite ondare än tidigare. Hoppas det är normalt.

3 kommentarer:

Johanna Rudehall sa...

Mäktigt med äkta kinesiskt. Först läste jag fel på sista raden: "Idag är jag lite ondare än vanligt". Haha. Trodde att han hade fixat med svartkonst och att du hade vänt dig till the dark side.

Hoppas att rygg och huvud får mer energi idag!

/ Johanna

JaCal sa...

Jag har alltid velat prova och Chinatown måste ju verkligen vara The Place! Jag undrar om de kunde styra om flödena i kroppen så man plötsligt blev otroligt mycket mer effektiv, kreativ och allmänt klokare?

Och jo, tydligen ska det vara värre först för att sen bli bättre. Förhoppningsvis. Håller tummarna.

Tina sa...

Johanna - kinesiskt ÄR mäktigt. Och minsann var jag inte lite ond i tanken i går så kanske har jag tagit klivet över till den mörka sidan - jag sov ju ett tag så vem vet vad som hände då...

Jacal - tänk att få en halvtimmes behandling och gå därifrån extremt mycket smartare och bättre! Vem vet - kineserna kanske sitter på lösningen? Desperat tänker jag pröva allt.

Och jag är lite bättre i ryggen i dag. Ser ljuset.